2012. március 22., csütörtök

Otthoni Praktikák - Fahéjas arcpakolás-arcradír

Mostanában nagyon rákaptam a természetes kozmetikumok használatára, elkészítésére. Kutatómunkát folytattam és már ígértem is, hogy sokat szeretnék ezzel a témával is foglalkozni.

Számomra miért is fontos ez?

Oka: 

1. Sok helyen olvasom, hogy a vegyszerektől, töménytelen kozmetikumoktól nagyon sok méreganyag halmozódik fel a szervezetünkben. Főleg a nőknél, hiszen mi takarítunk, mi használunk rengeteg mindent.

2. A legtöbb kozmetikum, bár ráírják sose látott olyan anyagot, amit a dobozra ráírnak vagy csak mesterségesen előállítottat.

3. A bio vagy naturals termékek nem azt jelentik sokszor, amit mi gondolunk róluk.

4. Az áruk horribilis a bio-, natúr-kozmetiumoknak.

5. Tapasztalatom szerint sokkal hatásosabb, nem kell napokat, heteket várni az eredményre.

6. A zsíros, fényes arcbőrömmel soha nem tudtam mit kezdeni főleg nyáron!

Tudom, eléggé költséges, ha minden hozzávalót azonnal meg akarunk venni, ezért én úgy döntöttem apránként vezetem be a háztartásba, konyhámba. Eleinte olyan praktikákkal jövök, amit otthon bárki el tud készíteni, hisze ezek az anyagok megtalálhatók a spejzben, és a fűszerek között is. 

Nekem vegyes, zsíros bőröm van, ezért eleinte erre a bőrtípusra való kencékkel foglalkoznék, de sok olyan tipp lesz, amit mindenki használhat.

Nagy segítség nekem, hogy a barátnőm is "rákapott a témára" és szülinapomra készített nekem egy könyvecskét, összegyűjtött mindenféle ötletet a netről.

Ebből próbáltam ki tegnap egy nagyon jó ötletet:

Gyulladáscsökkentő arcpakolás 


 Hozzávalók

  • 1 teáskanál  méz
  • 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj

Elkészítés

Keverjük össze a hozzávalókat, kenjük fel. 20-30 perc után nedvesítsük be a kezünket, radírozzunk, majd mossuk le. 
A fűszerekkel óvatosan, az érzékeny bőrt kipirosíthatja, ezért a csukló belsején kicsit próbáljuk ki! Lehet csökkenteni a fahéjat, szegfűszeget.  

Miért jó?

A Fahéj nagyon jó zsíros bőrre, az érzékeny bőrűek vigyázzanak vele!Erőteljes keringésfokozó. Gyulladásgyökkentő, gombaölő és antibakteriális és javítja a bőr vérellátását.  
A Méz: szinte minden bőrprobléma megszüntetésére alkalmas, tele van tápanyagokkal, hidratál, ugyanakkor fertőtlenítő hatású, és igen erős salaktalanító. Utóbbi tulajdonságai teszik alkalmassá arra, hogy a zsíros és pattanásos bőr tüneteit enyhítse. 
Szegfűszeg: erősítő szer és összehúzó anyag, nyugtató, fertőtlenítő, összehúzó hatású a gyulladt, aknés bőrön alkalmazva. 

Tapasztalat:
Isteni finom az illata, állaga mint az olvasztott csoki!
Egyenletes, üde, szép, tiszta bőrt eredményezett azonnal! Mattított is.

Forrás: Lukrécia Kencéi

2 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon tetszik! Valamikor tuti kipróbálom, mert mostanában lett egy-két pattanásom. :) Esetleg (ha van), írhatnál ilyen ránctalanító praktikát is, anyum nagyon örülne neki! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is rákaptam erre a pakolásra, szerintem egymás után több nap is érdemes használni!
    Oké, van a tarsolyban 1-2!

    VálaszTörlés